2012-10-01

Gamla intriger knackade på rutan med sitt fula tryne

Öppnade fejjan och fann ett mejl från en gammal kompis från högstadiet, hon har fått en vänförfrågan från vår gemensamma kompis (som var min bästis under 10 år men som svek mig för henne och sedan blev vi vänner igen, jag svek henne fast faktiskt oavsiktligt, bad djupt om ursäkt, vilket hon själv inte gjorde för sitt eget svek, vi blev vänner igen men hon blev konstig och anklagade mig för elaka saker som inte stämde och jag var typ Satans brorson osv.).
Jag blev lite ledsen över att hon inte frågar mig men som jag svarade vår gemensamma kompis; hon vet nog inte att jag bytt förnamn och om hon vet det så spelar det ingen roll för jag kommer alltid att vara Judas för henne; en hemsk svikare som ingen tycker om, en dålig kopmis, lögnaktig och elak.

Det konstiga är att vår gemensamma kompis har gjort mycket värre saker mot henne än vad jag har gjort, ändå är jag Hitler i hennes värld. Det gör mig fortfarande lite ledsen och får mig att tänka att tänk om hon har rätt...? Fast i och med att hon beter sig liknande mot vår gemensamma kompis så antar jag att det är hos henne problemet ligger och inte hos oss.