2012-10-07

Äckligt, amningsfascister

När man får barn hamnar man mer eller mindre ofrivilligt i amningsfascisternas våld: du skall amma till varje pris och det spelar ingen roll om dina bröstvårtor blöder och du bara producerar 3 droppar mjölk - här skall det ammas!

Och jag skämtar inte, det är verkligen så. Om man inte ammar fullt ut så anses man vara en slö, lat, oengagerad person som inte borde ha skaffat barn och som genom att avstå amning indirekt misshandlar bebisen.

Ja. Det är verkligen så. Främmande människor vill bestämma över vad du ska göra med dina egna tuttar och dömer dig hårt om du avviker från deras norm.

Hur som helst, man slipper amningsfascisterna när bebisen blir ett barn men nu ska ni höra: vissa av fascisterna fortsätter att amma sina barn ända upp i sjuårsåldern. Jag finner detta ohyggligt äckligt och onaturligt och jag köper inte deras argument om att detta är fullkomligt i sin ordning, en mysig stund och hälsofrämjande bla bla bla! Jag är helt övertygad om att de gör det enkom för sin egen njutnings skull och det, det finner jag direkt äckligt. Jag blir fysiskt illamående av såna här bilder. Vidrigt.