2012-10-17

En spindel i örat??

Ni vet det där dunkande ljudet i mitt öra som jag lite skämtsamt skrev om? Jag har det idag också, det kom alldeles efter lunch och då kom jag att tänka på den där lilla tjejen som det stod i AB om en gång, hon som hade haft dunkande ljud i ena örat och som vid en undersökning visade sig vara en spindel som krupit in och det dunkande ljudet kom sig av att den rörde sig på trumhinnan...
...tänk om...?

Fast vad är oddsen? Att en spindel skulle krypa in i mitt öra, alltså?

Jag kommer även osökt att tänka på en filmscen som skrämde mig som barn, i scenen skulle några vita vandra genom afrika och på en av dem kröp en köttätande skalbagge in i örat när han sov och började käka och han vrålade i vild panik "IT´S EATING MY BRAIN!!!" eller något i den stilen och så tog han ett tänt stearinljus, eller om det var något glödande spett eller så jag minns inte, och tryckte in det i örat så att han blev döv.

Tack vare den scenen sov jag med kudden över huvudet under återstoden av min barndom.

Go lunch på er kids!