2012-09-24

Småsinthet

Helledudanedå

somliga människor är verkligen småsinta. Särskilt när det gäller pengar och att få tillbaka pengar. Det är väl klart att alla ska få tillbaka sina pengar men somliga personer går helt i taket om detta med att få tillbaka drar ut på tiden (nej det handlar inte om utfattiga människor). En gång jobbade jag med en kille som var 2 år yngre än mig och han hade lånat mig 100 kronor till lunch en dag. Han påminde mig ett par gånger om detta men av olika orsaker föll det mig ur minnet vilket var helt oavsiktligt tills han en dag stormade in på mitt rum, pekar på mig med armen utsträckt och skriker: "Jag ska ha tillbaks mina pengar - NUUU!" chockat bad jag om ursäkt och honom att dämpa sig men han orerade på med en vansinnesilska lysande ur ögonen så intensiv att jag blev skrämd. Jag förklarade att jag inte hade mina kort med mig den dagen men att jag skulle ta med pengarna följande dag och då skrek han: "Du ska åka hem och hämta pengarna NUUUUUUUUUUUUU!!!" Jag jobbade då på Gärdet och hade 1 timme och 20 minuters resväg enkel riktning. Jag förklarade detta. "Det skiter jag i jag ska ha mina pengar nuuuuuuuuuuuu!! Du ska åka och hämta dem!!!!" jag frågade om han hade blivit vansinnig och att jag inte kunde lämna mitt jobb mitt på dagen och åka fram och tillbaka i 2,40 för den sakens skull "Då får din kille åka och hämta dem!!!" jag totalvägrade och bad honom att avlägsna sig. Efter lite mer skrikande gjorde han det. Det hela var fullkomligt absurt och väldigt hotfullt.

Ja det var one sorry ass crazy mother fucker det.