2012-09-19

Gargamel!

...okej, okej jag ska bara avsluta diskussionen som jag redan är i, ok?  Sedan skall stiltje rådan. Jag ogillar egentligen, oftast, att diskutera för många har svårt att begripa att det är just en diskussion och går i stället till personangrepp eller attack och försvar och missförstånd och sårade känslor fastän man (jag) inte alls menade på det viset. Jag är (som ni vet) väldigt rakt på sak utan sockerkantade krusiduller eller ljuva inlindningar och endel tar illa upp av detta "sätt" även fast jag inte på något vis är oförkämd eller dum eller nedvärderande, de kan bara helt enkelt inte ta en rak kommunikation utan förblindas av det i stället för att dryfta sakfrågan. Det gör mig ledsen och får mig att skämmas och känna mig som en elak och dryg människa fastän jag vet att så inte är fallet, jag diskuterade ju blott ämnet, lixåm, och jag ser inte syftet i att linda in saker och ting. Tja. Som sagt. Med ärlighet får man vara beredd på att få fiender.