2012-09-19

och till råga på allt.

Rodnade jag i hela ansiktet och ned på halsen när jag fick frågan från kollegerna om vad min chef sagt om min framtid, rodnade och blev illröd som en tomat. Jag brukar sällan rodna och när jag gör det blir jag ohyggligt generad och självmedveten och jag HATAR DET!!!

Dock försöker jag nu att tänka att det var okej, att det bara visade min mänsklighet och ingenting annat, att jag bakom den professionella och opersonliga attityd jag har på jobbet ändå är en tjej av kött och blod. Jag vet inte varför det skrämmer mig så. varför det generar mig så. Att visa mig mänsklig och "pinsam", sårbar eller timid. Att "visa strupen" som jag sa till min psykiater en gång och då och enda gången blev hon faktiskt sur på mig och såg på mig som om det var det absolut och mest dumma som hon någonsin hade hört någon säga.

Jaja. Ehrm. Rodnade alltså.