2012-09-11

Samtal, korridoren 13:15

En kille stoppar mig i korridoren:
- Jaa jag ska köpa tårtor till på torsdag.
- Hm jaha? (tänker: varför säger du det här till mig?)
- Ja har vi något konto på någon av affärerna?
- Konto? Hur menar du?
- Ja asså att man brukar handla där?
- Ingen aning. Men de flesta brukar väl handla på typ Balders.
- Ja, ja, just det men man går bara dit och frågar eller?
- Jag vet inte. (again; why are you asking me this?)
- Men okej, okej men det är dig man ska fråga om sånt här och om kvitton och så sen va?
- Eh, nej.
- Varför trodde jag det?
- Inte vet jag.

"Varför trodde jag det?" vilken otroligt konstig fråga endel ställer, hur ska jag kunna veta varför du trodde det? Någon kanske har sagt eller antytt det inte vet jag och jag ger blanka fan i varför du tror saker.

Ursäkta.