2012-09-19

Go mårrån go mårrån hör fåglar sjunga glatt

I natt drömde jag dessutom att min gamla mormor (som är död) slog ihjäl min sjuka bror hemma i hennes kök i Tranås, misshandlade honom brutalt till döds och sedan kom min äldsta bror och avslutade jobbet genom att knivhugga honom så att blodet sprutade och rann längs golvet. Sedan städade de undan allt blod och brände kroppen. De ångrade sig djupt efter mordet och lög för min mamma och sa att brorsan hade försvunnit, flyttat till utlandet men jag hade sett vad de gjort men jag kunde inte berätta det för henne för jag visste att det skulle krossa henne så i stället var jag tvungen att leva med lögnen. Sedermera började han spöka i huset och lämna tecken efter sig vilket jag försökte dölja, han lämnade även sin doft efter sig och nu i vaket tillstånd minns jag att det i drömmen var den korrekta doften han hade omkring sig närvi bodde hemma och han ännu var frisk, ni vet den där personliga, goda doften som alla individuellt har? Detta försökte jag också maskera så gott jag kunde.

God morgon, vilken underbar strålande dag! *studsar kvickt upp ur sängen, äppelkindad och käck och sätter havregrynsgröten och det hemgjorda äppelmoset på köksbordet*