2012-09-06

Dagens bild.

Wow. Är det meningen att man ska se ut så där? Varför vill hon se ut så där? Om det vore en parodi vore det jätteroligt men nu är det äkta Restylan eller silikon eller vad det är inuti de där läpparna och därmed försöker hon alltså inte vara rolig. Så oerhört tragiskt. Och en smula pinsamt, om jag såg henne på stan skulle jag skämmas å hennes vägnar, inte för att man inte får vara vitblonderad och ha silikonäppar utan för att hon så desperat och uppenbart vill höra till en mall i vilken 99 % av alla 15-20-någonting bruttor verkar vilja stöpas i. Varför? Vad hände med originalitet och självbevarelse? Sedan undrar jag, givetvis med ett stygn av ilska, om jag skulle få betydligt mer ragg både från yngre killar och vad värre är: från vuxna karlar om jag själv gjorde om  mig på samma sätt. Det hemska är att jag nog skulle få det.

Tro mig. Jag har en kompis som ser ut exakt så här med den vitala skillnaden att hon faktiskt är född så, på riktigt, och ja, när vi gick ut en gång i tiden så var det som att vara ute med en kändis medan jag förpassades till samma intressenivå som man kanske kan ha för en dörrstopp. Och ja: karlarna hänger i klasar efter henne, det gjorde de t.o.m. när hon var höggravid (!).

Kontentan av det hela:
  1. Blondera mig
  2. Skaffa silikonläppar
  3. Skaffa silikonbröst
  4. Klart!
Jag skämtar givetvis. Men ändå.