2012-08-16

What else is new?

Jo... Jag tackade ju nej till den där lilla, lilla tarmen till lägenhet á 42 kvm. För nog för att jag vill bo mindre och billigare men det handlar ju inte bara om det, det handlar även om livskvalité och jag vill inte känna det som att jag sitter på kåken och nu förstår ni, nu har jag fått kontakt med en kille som bor i samma hus som min sons kompis och i en likadan tvåa som min sons kompis bor i. Jag har ju dårå varit hemma hos kompisen med min son och jag gillade lägenheten, mucho.

Den här killen är intresserad! Spännande, spännande! Huset ligger lite längre från dagis men inte så att det skapar några större problem, den ligger dessutom 2 minuter från stationen så det väger upp en del. Hyran är blott ca. 1000 kr. lägre men 1000 kr. är fortfarande 1000 kr. och det handlar inte bara om hyran, det handlar om de ödsliga och städförpliktigande 78 kvadratmetrarna som jag faktiskt både kan och vill vara utan.

Sådeså.