2012-08-25

Fängelse och vård är samma sak.

Angående den där frågan om fängelse eller vård som alltid kommer upp när det handlar om gärningsmän såsom Breivik exempelvis, alltså, förstår folk inte att det är i princip samma sak? Det är inget djävla all inclusive spa på rättspsyk, tro mig. Det är som ett fängelse fast med galningar.

Jag förstår att det folk reagerar på är att gärningsmannen ska straffas och straffas det gör man i fängeslet men rättspsyk är också ett fängelse fast man får vård där.

Eller är det just vården de har något emot? Att gärningsmännen inte ska ha vård alltså? Att någon som mördat i rageing psykos inte ska få hjälp att komma ur den? Konstigt.

Nu säger jag inte att Breivik är i psykos för det är han inte, tro mig, jag är expert inom det området jag har levt med en sådan i 3 år och bla bla bla ni vet.