2012-08-29

Dvärghand!

Tricket är att få på naglarna någorlunda rakt och det dessutom utan att limma ihop de övriga fingrarna och eftersom jag är allmänt "sprittig" klumpig så förstår ni ju att det var just det jag gjorde. Limmade ihop de andra fingrarna i varandra alltså. Det gör ont att slita loss dem kan jag meddela.
Tycks?

Min hand ser ut som en lustig dvärghand på bilden av någon konstig anledning! Det ser ganska naturligt ut men i verkligheten känns det som om jag plötsligt har fått långa absurda Draculanaglar, som i Bram Stokers (stavning?) film "Dracula" ni vet? Och jag undertrycker ett behov att dölja hnderna i ärmarna, vilket förstås inte var poängen med detta!

När jag skriver nu låter det som när en sekreterare i en amerikans film skriver, ni vet och jag har ingen känslel i fingertopparna där jag har fått en massa lim Håhå jaja.