2012-08-29

Det VAR bättre förr. På radio i alla fall.

Min rumskollega är inte här idag vilket innebär att jag kan lyssna på radio utan att störa fast det som händer är att jag blir störd för radio nu är inte som radio förr ty det spelas exakt samma låtar om och om och om igen tills jag vill slita av mig öronsnibbarna i purt ursinne. Närå. Men jag blir irriterad, om ni hajjar tugget. Jag har läst någonstans att radiokanalerna har satt i system att göra just så; spela samma låtar i en oändlig slinga, varför kan jag inte återge på ett intelligent sätt för jag minns inte riktigt men kontentan av det hela var ju såklart att de tjänar på det.

Kommer med nostalgi i sinnet ihåg radio för energi oo-oh radio number one! och det var verkligen radio number one för det spelades alla de senaste låtarna och gamla goingar i en ständigt varierande rutin.