2012-08-16

Asså seriöst mannen

Det finns en kille här i samma ålder som jag själv, han är chef för en viss enhet och han tittar aldrig på mig när han pratar. Om jag och 2 andra sitter i rummet så pratar han med de andra och ger mig inte så mycket som ett ögonkast. Vuxna människan. Åkej åkej han är väl kär i mig eller något sådant (hähähähä). Närå. Men allvarigt? Gör man så som vuxen? Nej. Skulle jag någonsin göra så? Nej. Är jag perfekt? Ja. Svarar jag på mina egna frågor? Uppenbarligen.

Äh. Fast jag tänker just bara så: "Äh, vilken tönt!" och sedan går jag vidare under solen och skiner likt den perfekta skapelse utan fläckar jag är som aldrig gör fel, tänker fel eller är fel.

(OBS: jag skämtar)

Det är dock, om inte annat, en högst intressant liten vardagsobservation från min sida, detta hans fenomen med att undvika ögonkontakt och reaktion på saker jag eventuellt säger eller gör. Kanske borde jag plötsligt ställa mig på huvudet för att han ska etablera ögonkontakt? Eller lägga av en brakare? Eller plötsligt mitt under ett möte luta mig fram och knäppa upp den översta knappen i hans skjorta?
- Eeeeeh! Vad håller du på med??
- Det ser du väl, nasty boy! (slickar mig om läpparna)
- Haha... öööh... åååååkej...
(Knäpper upp en knapp till)
- Alltså lägg av nu! Har du... tagit något eller så...?
- Näe. Jag vill bara se om du har hårman på bröstet (lägger en hand innanför skjortan)
- Sluta genast! (sliter bort min hand)
- Anna nu får du lugna dig eller avlägsna dig från mötet!
- Men vadå, det är naturligt att vara nyfiken som människa. (sträcker mig ned mot gylfen)
- STOPP! (reser sig så tvärt upp att konferensstolen ramlar baklänges i golvet) Nu är det nog!
- Anna, ut härifrån!
- Tagga ner grabbar, om ni tycker att det är ojämlikt så kan jag bjukka på samma tårta (gör en ansats att dra upp tröjan)
- NU SLUTAR DU OMEDELBART!!!
- Wow. Någon har hett temperament!
- Alltså vad är ditt problem, är du hög eller??
- Hög! Hög som en fågel i skyn -  på spänning!
- Security!!!!

Okej, vad kom det där ifrån? Jaja jag är helt knäpp men det vet ni ju redan. Observera att jag ingalunda önskar klä av denna man naken. Jag illustrerde blott ett absurt försök att komma in i hans synält.