2012-08-30

Sanity?

Tydligen är Lady Gaga i stan vilket jag har missat totalt (ja jag är en urtråkig gammal bokläsande stofil) och det jag undrar när jag ser ett inslag på AB om hennes fans hysteri är den ständigt återkommande frågan jag ställer mig varje gång jag ser något liknande rörande en superstjärna:
Hur gör de för att behålla vettet?

Det måste vara oerhört svårt? Att bli dyrkad som en gud eller gudinna och bara genom att vifta med lillfingret få tusentals människor att skrika i beundran - hur gör man då sen när man går av scenen och är en helt vanlig svettandes, bajsandes, mensvärkandes, ensam, hungrig människa av kött och blod? Det måste vara en väldigt svår process att inte förlora greppet om verkligheten och det är väl antagligen därför som så många världsstjärnor knarkar och super; för att det är extremt svårt att balansera att vara en gud men samtidigt en helt vanlig människa.

Men hur gör de som inte drogar?