2012-08-31

En studie i ickespännande liv.

Tjenis

Det tenderar att bli bokläsande kompanjerat av jordnötsringsätande ikväll. Japp. Precis så tråkig och ickespännande är jag. Inget att skriva i presentationen på match alltså för där har tydligen alla fotvandrat i nya Guineas djungler på en kost av soltrokade marsvin, byggt en bar bakom Niagarafallen samt base-jumpar från Kaknästornet varje lördag morgon. Typ. Ja och så är alla barnlösa, 30+, jurist-egenföretagare-säljare-båtägare någonting samt har som hobby att inreda sitt hem med exklusiva designprylar och 10 000 kronors fondtapeter.

Bitter? Nä. Bara realistisk och icke-falsk. Jag vill inte leva i den världen ens om det erbjöds mig och det är heller inte i den världen jag kommer att finna min kompanjon. Jag ser ned på den världen till och med just för att den är så till den milda grad ängslig och ytlig och det, mina vänner, det är det absolut värsta jag vet. Fast det har ni nog redan fattat gullisar.

Pöss på er så länge.