2012-07-15

"Sommar".

Den svenska sommaren

Jo men jag håller med, minus det där om hösten för jag gillar hösten, dock gillar jag inte så mycket annat med Sveriges årstider och jag hävdar å det bestämdaste att det måste ha varit något fel på våra förfäder som bosatte sig här uppe i detta karga, fuktiga, iskalla, söslaskland som inte ens värmer på sommaren. De kanske var straff-fångar eller något i den stilen, utkastade ur sin stam och bespottade? Fast någonstans har jag läst att klimatet var varmare på den tiden, för en sisådär 12.000 år sedan, så det kanske är förklaringen till det obegripliga bosättandet i detta slaskhelvete. Å andra sidan; varför flyttade de inte till varmare breddgrader när vädret svek dem? Å andra sidan; varför gör inte jag det? För att jag har hela mitt liv här och alla jag älskar, jag har mina cirklar här, min "stam" och samma sak var det väl för dem. Men ändå. Liksom.