2012-07-26

Man kan roas av Familjeliv nästan varje dag.

Vad vill hon min man?!

"...livrädd för att hon är någon som är kapabel till att försöka stjäla män från andra." män är osjälvständiga ägodelar som kans stjälas av listiga äktenskapskrossare! Självfallet är det den andra kvinnans fel om han vill skiljas, inte mannens.
"...och så vill jag självklart veta vem det här är som jag tycker beter sig lite mysko" hon vill att hennes man ska följa med på fest! *hör Arkiv X-vinjetten spelas*
 "Min man rörde inte en min och ville inte diskutera saken med mig alls" no shit!

Ja vad ska man säga? Många kvinnor är sorgligt nog av den beskaffenheten att de vill "äga" sin man och allt vad han innefattar; hans drömmar, fantasier, blickar, onanistunder ja you name it. Det måste vara fruktansvärt jobbigt att vara tillsammans med en sådan kvinna och det måste vara fruktansvärt jobbigt att vara en sådan kvinna, så extremt mycket osäkerhet och såligt självförtroende och så mycket tid och energi som går åt till detta kontrollerande.

Jag är själv inte felfri, ledsen att göra er besvikna (Ha!), en gång i min svunna ungdom när jag var blott 20 vårar hade jag ett förhållande med en kille i 2 år och i det förhållande var jag en galet svartsjuk och kontrollerande kärring, rent utsagt. Jag försökte kontrollera allt och svartsjukan var rentav absurd ibland. Naturligtvis tog det ju slut. Orsaken till att jag betedde mig så var delvis att jag precis hade blivit "fri" från min psykiskt sjuka brors terror och därför inte mådde 100 % psykiskt själv (no shit) och delvis var orsaken dåligt självförtroende och extrem osäkerhet.

Efter att det tog slut lovade jag mig själv att aldrig försöka hålla någon fången igen och det har jag heller inte gjort. Nu har jag utvecklats så mycket att jag aldrig ens skulle komma på tanken, det jag vill säga med detta är att många tjejer inte når denna insikt, de är väl helt enkelt för rädda och att det är väldigt synd, för alla parter.