2012-07-28

Bagaget gör människan.

Min mammas särbo ringde mig (?) och ville "förklara läget" men den egentliga orsaken var att han ville bolla med en som är insatt i situationen och vet hur det är, det förstod jag och jag var därför diplomatisk, jag är inte en bitch hela tiden vet ni (Ha ha?) jag har lärt mig med åren att plocka fram bitchen när hon behövs och diplomaten när hon behövs och så är det med det. Hur som helst så var det ett bra samtal och jag känner mig själv mer harmonisk i sinnet för är det någonting som jag definitivt inte vill så är det att min mammas och hennes särbos relation tar slut på grund av psykosen för särbon är det bästa som hänt min mamma och hon behöver honom och det innebär att även jag behöver honom, indirekt.

Och till de som mot förmodan intresserar sig för mitt lilla tillhåll i cyberrymden vill jag göra klart att detta är mitt liv sådant det ser ut, detta är mitt bagage, det är en del av mig för alltid, jag ältar det inte längre eller använder det för att kunna vara ett offer, däremot står jag för det ärligt och sant och jag kommer aldrig att försköna det eller försöka tiga ihjäl det eller på annat sätt låtsas som om det aldrig hade inträffat. Jag spelar inga spel och leker inga charader, jag känner inget behov av att agera inredningsdesign-ängslig-30+-karriärpretentiös-jag har en segelbåt vad har du för nåt?-människa.

Bagaget gör människan så länge som det inte tynger en till marken och förgiftar och jag vill inte vara utan det hur konstigt det än må låta men många vill ha någon helt utan det och det är väl kanske orsak nr. 2 till min civilstatus (om orsak nr. 1 är att jag har ett barn). So be it.