2012-07-18

Paranoia?

Känner mig lite rädd att datoravdelningen ska få någon ping om ovanligt hög nätsurfing från min dator... jag är lite överdrivet distraherad från mina arbetsuppgifter för tillfället.

En orsak till det är att de tvingat över mig till ett nytt kontor mot min vilja, jag känner liksom inget engagemang längre, om man uttrycker sig milt och diplomatiskt. Att jag krävde fackförhandling och sa att jag tycker att de beter sig fördjävligt eftersom min jämnåriga kollega minsann får stanna; varför valdes då jag ut som offret (jag vet att orsaken är att hon har sprungit och smörat för högsta chefen samt att dirren på det andra kontoret ogillar hennes arbete starkt men ändå, måste man smöra smöra BREGOTT för att få det man förtjänar? Kommer man ingen vart med gammal hederlig ärlighet? TYDLIGEN INTE!) men det hjälpte inte.

Med ärlighet som vapen, som sagt, då måste man vara beredd på att få fiender.