2012-07-30

Trivialt pladder.

Jag vill skriva något men har inget att skriva.

Ska hem efter dagsverket för att jogga, äta kycklinginnerfilé med fullkornsris och currysås och kanske en påse popp.

Funderar och oroar mig mer och mer för vad som ska hände med min 40 %-tjänst när den nya chefen börjar i nästa vecka. Hur har hon tänkt? Hur har hon planerat? Finns jag med i bilden eller bakar hon in det i något annat? Kommer jag att bli arbetslös? Hur ska jag klara det i så fall, jag menar strikt psykiskt alltså för jag är inget bra på att gå hemma och driva omkring med bara tankarna som sällskap, alltså har man inget annat att göra än att tänka hela dagen lång så är det ju det man gör och det tror jag inte är bra för någon överhuvudtaget, jag tror att arbetslöshet är direkt skadligt i längden, om man är arbetsför alltså och inte sjuk. Människor behöver struktur och syfte, de allra flesta av oss i alla fall.

Nåväl.

Tja. Vad mer? Saknar redan min fjupp trots att det bara var i morse jag lämnade honom hos hans pappa för en pappavecka, det är så ensamt att komma hem den första dagen och allt är tyst och leksakerna ligger kvar olekta på golvet i hans rum, lämnade som mitt i en lek, som ett utropstecken.

Tänker på att skapa ett konto på Tradera så att jag kan sälja min farmors Omega guldklocka, den var visst bara värd 1500:- sa en värderare på Bukowskis när jag mejlade in bild och frågade men kanske kan man få mer för den på tradera, jag vill inte ha den, känner inget band till den av förklarliga skäl.

Försöker att inte sucka uttråkat alltför ofta så att min kollega ska slippa höra det.

Nog med pladder för nu.