2012-07-19

Uj da!

Fick precis besök av två datorkillar varav en var fiiiiiiiiiiiiiiiiin! Han gjorde mig en smula nervös med sin söthet. Plötsligt stod de i dörren:
- Hej vi har fått meddelande från xxx att du har problem med pluginblablabla-någonting?
- Vad är det för något?
- Ja alltså att du blir utloggad helt plötsligt, stämmer det?
Men säg det då!
- Ja det stämmer.
- OK men får vi ta över din dator en stund?
- Visst.
Jag gick och hämtade kaffe, kom tillbaka.
- Hej.
- Hej!
- Nu kan du logga in och se om det funkar.
- OK.
Startar upp.
- Japp.
- Det kan ha berott på din profil eller på dina temporära internetfiler.- ... aha...

No shit! Har IT kommit på mig nu??

Det tillfredsställande var att både den fina och hans kollega blev påtagligt nervösa av min närvaro, precis som jag själv, det gjorde mig modigare och jag såg på dem leende, med spelande kattögon, närå. Fast trevligt var det.