2012-07-21

Stockholms södra 01:24

"Wow! Den där bruden vill jag ha!"

Ehuru en väldigt fin komplimang men icke kanske önskvärd att som ensamt flickebarn få på södrastation vid denna tidpunkt på dynget. Itz nåt ze zeifezt plaze zo be får a görl all by herzelf in ze middle of ze night. Varför skriver jag med galen-nazi-doktor-stil plötsligt? Märkligt.

Stadsdelen gick fordom under namnet "knivsöder" jag har dock aldrig stött på någon kniv där annat än på någon uteservering bredvid min tallrik och jag har sedan länge förälskat mig i denna del av hufvudstaden som jag anser vara "folklig", avslappnad och schysst i brist på bättre ordval, jag får lite av en Londonkänsla av den om ni fattar hur jag menar (tänk lokala puben, hey mate! mörkt öl, jeans, indie) och ingen tittar med ohöljd avsmak på kvarterets stackars alkis som skrålar på en parkbänk, lev och låt lev livet är hårt, det är liksom en del av bakgrundsbruset.
Man får ingen sådan Londonkänsla på andra delar såsom exempelvis Stureplan där de flesta verkar lida av att ha fått ett kvastskaft up their asses.