2012-07-16

Dagens tema: att dissa artister.

Robyn. Har alltid avskytt konceptet och kommer alltid att göra det. Jag avskyr hennes röst, för mig är den obehagligt ful. Hon får mig att gå igång på alla cylindrar denna människa. Jag ogillar henne starkt. Jag blir provocerad av hennes ansikte. Jag har ingen förklaring till varför. Jag har läst någonstans att man tycker illa om vissa människor för att de har egenskaper som påminner om ens egna som man inte tycker om men det där är bara bullshit. Jag tycker inte om Hitler heller men jag brukar inte sy lampskärmar av människohud om kvällarna för den sakens skull. Robyn. Jag ryser i obehag. Jag försökte förgäves hitta en bild på henne i den där silverdunjackan som hon hade anno -96 någonting och som alla som ville vara inne sedan hade på sig, silverdunjacka och miniryggsäck i skinn, kommer ni ihåg det ni som var med på nittiotalet?
Ja jag hade inte dessa attribut eftersom jag var ett fattigt mobboffer och var dessutom kraftigt ointresserad av mode, fast det var en intressant liten modeepok, det var det, rent observatoriskt.