2014-05-08

Jesus är på rymmen.

Ser ni mitt halsband (jag är inte katolik, jag har det som en accessoar)?


Det ska egentligen hänga ett krucifix där det rosa hjärtat sitter men detta krucifix, denna lilla jesus i miniatyr, lever sitt eget lilla liv och försvinner plötsligt för att sedan dyka upp igen, ingen vet vad han företar sig på sina utflykter, den helige ande, kanske uträttar han små mirakel i det tysta, kanske skrämmer han slag på folk genom sin lilla metalliska uppenbarelse där han snabbt pilar över golvet med sitt lilla metallkors i handen, kanske blir han jagad av katter, ingen vet som sagt, vad han än har för sig så brukar han alltid komma tillbaka till sin kedja och i väntan på hans återkomst (uppståndelse!) hänger jag hjärtat där i stället, nåväl, detta krucifixets försvinnande ledde till en mycket rolig situation:

Jag, hukar på golvet och tittar in bakom skrivbordet för att leta, kollega:

- Vad letar du efter?
- Jesus.
(skratt)
- Du lär inte hitta honom under skrivbordet!