2014-05-16

Norska

Ingenting kan tas på allvar när det sägs på norska, vad som än sägs får en gullig, snäll och töntig klang, föreställ er till exempel en bankrånare:
- Hands up, dette er et ran! (Ja, google translate översatte "upp med händerna" till "Hands up" säger norrmän verkligen så...??)

Eller en stalkande psykopat:
- Jeg skal steke tærne i smør og gjør deg min kone! ("Kone"? Jag tänker på trollKONA när jag hör det, wazzup with dat norrmän??)

Eller dirty talk:
- Du er så sexy baby, tror jeg trekke skjørtet og ha samleie med deg (Skulle ni kunna hålla er för fniss? Inte jag heller.)

Eller en satanist:
- Helvete luccifer av mørket, din vilje skje, og kanskje din mørke makt til å ta over verden ("Verden" naaaaaaw!)

Notera att jag ingalunda hyser rasistiska känslor för norrmän, Norge är mitt favoritland i norden, förutom Sverige då, det är bara så att själva språket är så gulligt nördigt att man vill ta med sig en norrman hem och ha honom i ett litet skåp och höra honom säga saker på norska lite då och då när andan faller på!