2014-05-21

Bryt trenden

Det är liksom kutym för tjejer att hata sina kroppar eller delar av den, det är så tröttsamt, tänk om man kunde se sig själv så som andra ser en, så förvånad man skulle bli.

Jag tillhör undantaget (liksom i så mycket annat) inte för att jag är bättre och DUKTIGARE (hata ordet) än andra tjejer utan för att jag är... ja jag vet faktiskt inte egentligen, men jag älskar min kropp! Den är så sjukt snygg! Perfekt längd, fina former, sexig, stark, uthållig, vacker. Visst har den sina skavanker eftersom perfektion inte existerar (bland annat har jag porig hy, ett stort ärr på ena sidan magen, tunna läppar) men det bryr jag mig inte om för överlag är den en utomordentligt fin kropp och den är min!

Jag ser inte ut som en fotomodell eller som en retuscherad kändis, inte alls, men det är inte det som det handlar om, det handlar om att jag hade kunnat HATA delar av min kropp som inte uppfyller retuscherings standard (och jag har hatat tidigare, min gud så som jag har HATAT och straffat!) men jag väljer att inte göra det.

Det är lätt för dig att säga som är lång och smal - hör jag eka i bakhuvudet och ja det kanske det är, lätt-are i alla fall, det är därför som vi måste ändra på normen, för ingen eller inget ska få tala om för dig att du är FUL FET och FEL