2014-05-29

Att tiga är att samtycka

http://nyheter24.se/maktkamp24/769527-16-vidriga-asikter-som-europa-rostade-pa-och-du-borde-kanna-till

Vad i helvete!! Jag blir så jävla förbannad att jag måste djupandas från diafragman! Få bort dessa idioter från makten - NU! De är en livsfarlig smitta som sprider sig likt ett elakartat virus, de är ett levande hot mot demokratin och mot allt vad humanism står för och är och de måste bort men ändå vinner de sakta men säkert makt, Europa förvandlas långsamt till en jättestor skolgård på vilken mobbarna sakta formar kluster och trycker på de andras svaga punkter, spelar på de andras rädsla för utanförskap och terror genom att attackera de svaga, de tysta, de ensamma, de annorlunda, de bildar ett vi och dem och ni som inte är med oss är emot oss och då jävlar, då ska ni få...

Känner ni igen det? Känner ni lukten i vinden? Lukten av rök från brinnande ugnar? Hör ni ekot från en rabiat psykopat som fångade en halv värld i sin terror? Vill ni ha det så? Vill ni leva så? Vad händer när gruppen uppfinner något nytt att hata, något som representerar dig? Att du har mustasch? Att din farfar är från Polen? Att de som gillar äpplen är våldtäktsmän? Tro inte att du går säker, du lurar dig själv, ingen går säker för mobbare.

Personligen har jag blivit svårt mobbad som barn och ung och kanske är det därför som jag inte är rädd, jag är förbannad och jag håller inte tyst, inte då, inte nu, aldrig och ingen kan skrämma mig till tystnad, jag är fortfarande den där udda personen på skolgården fast idag är jag inte ensam, vi är många och vi måste göra våra röster hörda och driva bort mobbarna från skolgården innan det är försent.