2015-04-11

Jag drömde en mycket intensiv dröm om att en man som jag dejtade för 6 år sedan, en mycket störd individ ska tilläggas, började stalka mig. Jag bodde, som för det mesta i mitt undermedvetnas filmer, i mitt barndomshem och jag halvlåg i en fåtölj och tittade på TV med min familj. När min ena bror reste sig för att gå på toaletten såg han att någon hade skrivit på altandörrens glasruta med fingret, jag minns inte den exakta ordalydelsen i vaket tillstånd men det stod något i stil med: "Kan någon få Anna att kontakta mig?!?" och vi förstod omedelbart att det var han och när insikten sjönk in av att han hade stått utanför fönstret och tittat på mig medan han skrev meddelandet blev jag iskall av rädsla.

Så kom vad som såg ut att vara en man klädd till trollkarl, fast i uteslutande gula plagg, in i rummet, vilket så klart var helt normalt i drömmen, denna trollkarl verkade vara en vag bekant till oss, han gick fram till fönstret och skrev ett kaxigt svarsmeddelande på fönstret till dåren om att han kunde dra åt helvete och så vidare.

Efter detta meddelande började dåren trakassera min familj med hot, han ville träffa mig och "prata" med mig.

En kväll kom min bror hem från en krogrunda och då visade det sig att de hade träffat dåren på krogen, dåren hade spårat upp dem, min bror visste inte hur dåren såg ut och hade tagit med honom hem, min bror kom in och sa till mig att dåren stod där ute och frågade om jag ville gå ut och prata med honom, jag sa att det ville jag absolut inte. Min bror gick ut och sa det till dåren. Då började han banka på dörren och skrika där ute. Min mamma gick ut för att tala med honom och sedan kom hon in igen och vädjade till mig att prata med honom för då kanske han skulle sluta med att stalka mig. Jag vägrade. De andra övertygade mig ändå till att göra det. Jag gick mot ytterdörren och fylldes plötsligt av ett blint raseri, jag slängde upp dörren så att den nästan gick i bitar och vrålade med mina lungors fulla kraft: "VAD FAN VILL DU?!??!" i bakgrunden hörde jag min mamma säga: "Nej, inte så, inte argt..." men jag kunde inte stoppas, "VARFÖR TRAKASSERAR DU MIG OCH MIN FAMILJ DIN APA?!"

Han sa att han bara ville se mitt ansikte en gång till och han ville att vi skulle bli ihop igen, jag skrek något om att det kunde han glömma och gick in igen.

Efter någon timme upptäckte vi att ytterdörren var öppen. "Vad konstigt" sa min mamma "Du stängde den väl när du hade pratat klart med x?" då upptäckte vi att han gömde sig bakom hörnet till vardagsrummet och vi attackerade honom och brottade ned honom på golvet och band fast hans handleder med vad som såg ut att vara såna där paketsnören man använder till godsartiklar. Vi ringde polisen och de kom och hämtade honom. Polisen sa att han skulle sitta inspärrad till dagen därpå. Jag var livrädd och trodde att han skulle fortsätta sin stalking direkt efter det att han blivit frisläppt, ännu intensivare som hämd för att jag hade fått honom inspärrad. Det hände inte ty förklaringen till stalkingen var tydligen att han hade varit full.