2015-04-22

Det finns en mycket bra och detaljerad sajt som heter "Fatsecret" på vilken man i detalj kan notera varje aktiviet, varje kalori etc. och följa sin viktkurva och sitt kaloriflöde på ett diagram och jag säger: det är verkligen, verkligen, verkligen inte en sajt för folk med anorektiska tendenser *räcker upp en hand!*  jag känner hur tendensen ivrigt vaknar till liv och börjar sniffa runt och triggas av själva mätandet och räknandet i sig, men hav förtröstan barn, det är 10 år sedan jag vägde 53 kilo till mina 173 centimeter och levde på en bagel och en snabbrätt summa summarum 600 kcal per dag å ja ba va kånstit att ja har svår hjärtklappning å att ja har svimningsattacker å att ja tappar hår å att ja e så trött att ja knappt årkar jåbba ja fattar ingenting kan de va nån vitaminbrist...???

Nej nej, så dum är jag inte längre och jag vill inte väga 53 kilo, jag vill inte ens väga min forna "tjockisvikt" 56 kilo (ja, jag vet!) så do not worry.