2015-04-08

För första gången sedan 1996 skissar jag på en novell baserat på en av mina högst livliga Hollywood-manus drömmar som mitt undermedvetna spelar upp för mig var och varannan natt. Vadan denna plötsliga lust att nedteckna kommer ifrån efter nästa 20 års (!) torka har jag ingen aning om, jag vet dock vad som orsakade den 20 år långa torkan, men det kan vi ta en annan gång eller så scrollar ni bara bland mina tidigare inlägg. Hur som helst.

Det sitter dock en liten illvillig figur på min axel och ger mig elaka kommentarer om att detta är ett löjligt hopkok av de de hundratals fantasyböcker jag läste som ung kryddat med George Orwells 1984, historier om Vlad Pålspetsaren, Hitler och II världskriget, ett hopkok som har skrivits miljontals gånger och meningslösheten med att jag ska sammanfatta en fånig historia som ingen kommer att ta notis om, alternativt håna för dess infantila löjlighet.

Men ja ba: Håll. Käften.