2015-04-13

Dagens händelse; jag vållade en fluga skada genom att spreja den med insektsspray. Sedan fylldes jag av medlidande när den föll till golvet och sedan kom lite äcklad fascination när den plötsligt la sig på rygg och började snurra runt runt snabbt som en liten helikopter så att man inte såg dess detaljer, den var bara en snurrande svart fläck på mitt golv och min son sa "mamma den har blivi galen" och då svarade jag "Ja jag måste utföra ett barmhärtighetsmord" och så bröt jag av ett blad från en blomsterkvast som stod på mitt bord, la den över den snurrande flugan och sa "God natt" innan jag tryckte till. "Är den död nu?" frågade min son "Ja" svarade jag "Nu är den i insektshimlen" och sedan sjöng jag en liten truddelutt till dess minne "Jag körde på en fluga å begravde den, nånstans vid en sjö" Sedan skrattade jag högt åt min egen märklighet.

Fin.

P.S en gång försökte jag bringa en influgen geting om livet genom att spruta hårspray på den, det fungerade inte, den blev agiterad D.S