2015-04-14

Här sitter jag i min IKEA-soffa på vilken "skinnet" som min son kallar det har spruckit efter ett Kalle Anka utbrott som skedde någon av de otaliga gånger som jag efter tvätt har försökt att trä på fanskapet på soffstommen igen. En av universums största gåtor är varför inte IKEA gör soffklädestyg elastiskt, fast det är klart; då skulle ju ingen få Kalle Anka utbrott och riva sönder klädseln och således skulle inte soffklädes branschen löna sig. Smart drag Ingvar, smart drag!

Nu var det inte om detta som jag skulle skriva, det som jag skulle skriva var att jag sitter här och kan fortfarande inte minnas om jag har tagit mitt medikament för dagen eller inte, dock har jag gissningsvis gjort så, för hade jag det inte så hade jag suttit på tidigare nämnda möbel och upplevt det som om jag och möbeln inte alls befann oss i mitt vardagsrum utan gungande upp och ned ute på ett högst märkligt och synnerligen obehagligt hav, och så upplever jag inte, jag upplever ett stillsamt program om några ökenrävar och dessa befinner sig definitivt inte ute på något hav utan på vad som verkar vara någon form av Afrikans öken.

Ja jag ska vara tyst nu.