2014-09-22

Om man skulle vara ärlig i sitt CV så skulle det stå så här:
"Hej
Jag heter Anna och jag söker tjänsten som administratör hos er. Jag söker det här jobbet för att jag avskyr min chef och har en djup konflikt med en med (läs: mot-) arbetare. Jag är inte administrativt lagd och jag skiter fullständigt i era jävla pappershögar. Jag är asocial och intar helst min lunch på toaletten. Jag har noll intresse av att samarbeta med andra och jag är sjukt omotiverad och ganska lat, den mesta av min arbetstid går åt till att hänga på fejjan.
Vidare är jag inte "hungrig", jag åt precis lunch! Skämt å sido; jag är inte driven och jag hatar att vara "spindeln i nätet" och att ha "många bollar i luften" helst vill jag bara slänga bollarna på dig. Jag undviker att svara i telefonen så mycket det bara går för jag tycker inte om människor särskilt mycket. Jag kommer bara till jobbet för att jag inte får några pengar annars.
Jag hoppas på en intervju inom kort!"
Jag överdrev en smula men ni fattar konceptet.