2014-09-30

Är det verkligen någon som nu för tiden går på såna här mejl? Ja kanske, en åttioåring som precis har lärt sig att det finns något som heter wörld wajd wäbb och att man kan nå dit genom en datormakapär och bara: "Men jistanes i krösamoset! Jag är rik!!"

Nä. Fy vad elak jag var nu. Jag skojar bara, det fattar ni. Förmodligen finns det folk som luras av detta och det är ju bara direkt förfärligt. Somliga som blir lurade är kanske trettiofem jordsnurr å ba: "YES!! Tobago nästa!!" 

Gargamel.


"Re: Från Rose Kouame,

Jag är Rose Kouame från Abidjan Elfenbenskusten (Elfenbenskusten) .Jag är 22 år gammal flicka föräldralös, har mina föräldrar dog, men jag har i en bank här om € 5.200.000.00 (Fem miljoner tvåhundra Tusentals Euro) vilket jag ärvt av min sena älskad far Michel Kouame.

   Jag vill investera i fonden i ditt land med ditt samtycke, samarbete, stöd, råd och hjälp.
För det andra på full anslutning att arbeta med mig angående detta syfte, vänligen ange ditt intresse genom att svara tillbaka till mig så att jag kommer att förse dig med nödvändig information och detaljer om hur man ska gå vidare. Jag är redo att erbjuda 25% total summa pengar till dig på den slutliga överföringen av pengarna till ditt bankkonto.
Mina bästa hälsningar till dig och hela din familj.

Jag behöver din vägledning.

Tack,

Rose Kouame"