2014-09-24

Att tjafsa om småsmulor

När min son gick på dagis betalade jag avgiften på 1200 kr per månad med barnbidraget som är 1050 per månad, jag fick alltså lägga ut 200 kronor, hans pappa la till 100 kronor i månaden i början men sedan rann det ut i sanden. Nu har sonen börjat på fritids vilket kostar cirka 800 kronor i månaden och nu vill exet dela på mellanskillnaden, alltså att han ska ha 100 kronor av barnbidraget.

Jag känner många personer som inte skulle gå med på detta med tanke på att han inte har betalat de där 100 kronorna på flera år men jag känner bara... jag orkar inte starta en jättekonflikt om en hundralpapp, jo jag vet att han då skulle vara skyldig mig ungefär 3 000 kronor men jag orkar inte bråka för jag vet att han skulle gå i taket även fast jag har rätt, för är det någonting han är så är det snål.

Fan också nu blev jag lite arg och taggad.