2014-09-12

Lalalalalalalaaaaaa, jag hör ingenting!

Jag var tvungen att blunda och hålla för öronen när inslaget från partiledardebatten igår spelades upp, då Löfven motar bort Lööfs rapport. Så. Fruktansvärt. Pinsamt.

Missförstå mig inte; jag är inbiten sosse, eller nåväl, jag kommer i alla fall aldrig att lämna den vänstra sidan, och jag skäms å sossarnas vägnar därför att han uppträdde så till den milda grad oprofessionellt, så pinsamt barnsligt, med all tydlighet förstår man att Löfven är i stort behov av ännu mer, intensivare medieträning och man kan bara hoppas att detta inte stjälper Oppositionens chanser till att vinna valet, vilket fatalt misstag i sådana fall.

Det han skulle ha gjort borde ha varit att stå stilla, händerna antingen korslagda över bröstet eller rakt ned och upprepat frasen: "Nej tack, jag har redan läst den, förmodligen mer noggrant än du" hur mycket än Lööf försökte trycka upp rapporten i hans ansikte, hur provocerande det än kändes. Då hade han vunnit tricket och Lööf hade framstått som en barnslig och patetisk rapportviftare.