2014-09-18

Möten för mötets skull

Är det förresten bara jag som tycker att den här trenden med det personliga mötet har gått lite för långt? Det är nu i nivå med "Mjölkmöte" som i inbjudan från konferensservice; "Hej, jag vill bjuda in dig på ett möte om er kaffemjölk för att säkra vår service gentemot er, jag tänker att vi bland annat kan prata om mjölksort och vilken temperatur på mjölken ni önskar, om den ska vara laktosfri, vilken förpackningstyp ni föredrar, vilken typ av ko ni vill få er kaffemjölk från och längd på fingrar på den som mjölkar kon med mera. Vi ses hos mig klockan fjorton på torsdag"

Sedan sitter man i ett mötesrum med en koordinator från serviceenheten och ba.... eeeh... vi vill ha Arla mellanmjölk (pinsam tystnad) ...typ två paket i veckan...? Och hela tiden tänker man: varför i helvete har vi ett möte om detta? Kunde ni inte bara ha skickat ett mejl och frågat vilken jävla mjölk vi ville ha end of story?? Och varför tackade jag själv inte nej till denna sammankomst?? Jag är blott ett får i den stora grupptrycksskocken!