2012-12-17

Tapetångest

Hejsan

Jag kan inte bestämma mig för vilken tapet jag ska ha i mitt sovrum. Jag har ändrat mig och vill ha den här sängen i vitt i stället för den där andra i svart:
Ska jag go all girlie och tapetsera hela sovrummet rosa? Förutsägbart och barnsligt men jag fick aldrig något flickrum, inte ens något eget rum så det kan jag kompensera nu! Eller...?


 Den här gillar jag! Inte tapetsera hela rummet med den för då kommer jag få epileptiska anfall utan jag tänker mig mer en fondvägg där sängen ska stå och de övriga väggarna vita, fast hm... det känns inte som om det passar till den sängen, eller...?
 Ni vet ju min svaghet för denna färg. Ja den är skrikig. Ja den är tjejig. Ja den är... cericerosa men den är så... snygg. Hela rummet eller fondvägg är dock frågan?
 Nu kommer vi till lite mer klassiska färger, den här är fin, som fondvägg och övriga väggar ljust grå, tänker jag. Återigen: krock mellan tapet och säng?
 På något vis tycker jag om den här men vet inte om den är för... svart.
 Den här skulle jag kunna köra i hela rummet fast det känns lite... mormors-stuket?
 Återigen en svart men med ljusgrå väggar...?
 Denna går i hela rummet såväl som fond.
HJÄLP MIG!