2012-12-22

En bitch i kassakön.

Jag var en jobbig kund i kassan på leksaksaffärn. Ser ni det där långa bandet med klistermärken? En och en är värda 1:- i rabatt. Nåväl jag hade samlat på mig 4 långa band. Dessa måste man ta med sig till affärn om man ska kunna nyttja rabatten och jag trodde i min naivitet att kassörskan bara skulle räkna dem och sen var det klart men neeeeeeeeeeej 
(djup irriterad suck) - Du måste klistra dem i boken!
- Skojar du?
- Nej! (sliter fram ett häfte)
- Eh okej, du kan låta dem (den långa, ringlande kön bakom mig) gå före mig så fixar jag det.
- Nej det går bra (sammanbitet)
Hon börjar klistra upp märkena ett och ett med en stampande, svettig, lynchmordisk kö bakom mig.
Den andra kassörskan, arg som ett bi:
- Du måste hjälpa henne kolla hur många som väntar!!!
(tittar på henne om om hon vore en komplett imbecill) - Det var just därför jag erbjöd mig att låta dem gå före! Ni borde verkligen ha ett annat system det här är ju absurt! (pekar på klistermärkena).
- Det är för att barnen ska tycka att det är roligt!!
- Visst men i en sån här situation, det är ju fan sjukt, räkna dem bara så att det går fortare liksom.
Sammanbitet arbetar kassörskorna vidare med nästa kund.