2012-12-10

Gunne, Gunne...

Nu är hon igång igen tantaloran på Aftonbladet.

Jag för min del förstår inte vad det är som är så provocerande med att endel kvinnor hör och häpna inte vill skaffa barn? Det är väl deras beslut, lev och låt lev etc. men för väldigt många och däribland Gunne är detta en het och provocerande potatis.

Jag undrar om deras upprördhet bottnar i deras stora samhälls- och befolkningssamvete för jag menar det behövs verkligen fler människor på planeten jorden 7 miljarder is not enough!

Eller handlar det om att det är just kvinnor som inte vill skaffa barn och när en kvinna avviker från normen blir det per automatik en nagel i ögat på Gunne och hennes gelikar? Kvinnan skolen uppoffra sig och föda i smärta för maken och fädnerslandet! Eller vadå?

Det är nämligen intressant att det är egoismen som retar Gunne "salig självuppfyllelse" "att leva med sig själv" för jag menar: jaha? Och? Vad är det för fel med det? Så länge somman inte skadar någon annan eller sig själv vad är det då för problem med att vara självisk? Det är väl någonting BRA om man har insikt och förståelse nog att avstå från att skaffa barn om det nu är egoismen som driver en?

Och är anledningen till ens självvalda barnlöshet att man helt enkelt inte vill; det är ingen som blir upprörd eller ens höjer på ögonbrynen om det är en man som inte vill ha några barn. "Konstigt" va?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/monicagunne/article15876161.ab