2012-12-05

Den stora massans boskapsbeteende

Var nere på station och vände. det var ingen idé. Skyltarna visade att tåget skulle komma om 7 minuter sedan räknade de ner till noll och började om från början, om och om igen. Till slut kom det ett tåg stånkande men det var så fullt att Japans tåginkastare skulle bleknat vid åsynen ändock skulle hela Upplands Väsby prompt pressa sig in. Hur tänker man då?

Vid ett tillfälle stog jag inne i en av trapphallarna för värmens skull, tätt sammapackad med andra väntande och då, förstår ni, kommer det en k*rring kort och bred som ett fyrtorn och bulldozar sin väg in mitt i smeten och tränger mig in mot väggen och i irritation vrider jag till min väska mot henne eftersom hon pressat in den i mitt mellangärde, då vänder hon huvudet mot mig och säger: "Det är trångt, så är det bara" och jag tittar på henne som om hon vore imbecill och nickar därefter kort som om hon vore dum i huvudet.

Det är trångt så är det bara?

Ja men du ska minsann hävda din rätt och pressa dig in där det inte finns plats och sedan avlägga en sån djävla idiotkommentar? Djävla pantade apa.