2013-08-27

The change is within you.

Jag funderade länge på att flytta och byta lägenhet, dels för att tjäna pengar på det men mest för att jag på något sätt tänkte mig att jag skulle bli lyckligare, att om jag bytte hemmiljö så skulle något magiskt ske och gud fader stiga ned från himmelen, typ, eller nej inte så, jag överdramatiserar, det jag är ute efter är att i bland får man såna där infall, jag är inte direkt ensam om det, vill jag tro, man söker förändringen i det yttre, i det materiella, när den egentligen behövs göras inuti en, för ingen ny lägenhet eller något nytt jobb eller en ny karl eller vad helst man nu hittar på som man tror ska vara det magiska tricket, hjälper, om det inte är just det som är problemet från början vill säga. Du kommer fortfarande att vara lika olycklig och missnöjd i en annan lägenhet, det har ingenting med omgivningen att göra utan bara med dig själv, ungefär. Jag kände en person som hattade omkring bland olika lägenheter och städer, fram och tillbaka, upp och ned, som i någon slags bostadsjakt efter lyckan. Den finns inte i den där nästa tvåan, den där saken, den där prestigen, den där framgången, den kan bara skapas, hittas och finnas inom en. Sedan är en tusenlapp egentligen ingenting att stoja om för min del och faktum är att jag älskar min lägenhet väldigt mycket. Den är min. Den är jag. Där vill jag bo. Så jag slutade upp med mina chenanigans.