2013-08-16

Funny

Alltså min kollega... I matsalskön, av någon anledning som jag inte minns pratar vi om superhjältar och han frågar om det inte finns någon där inne, nej svarar jag här finns bara gråa kommunalarbetare varpå han nickar mot en litenman som kommer mot oss och säger; "Nää du har fel, där kommer han, kommunstyrelsens superhjälte 'Jag ska ned till mitt tjänsteutlåtande och INGENTING kan stoppa mig!'" och jag bryter ut i ett sånt där hysteriskt skrattanfall komplett med tårar och andnöd och kan inte beställa mat utan måste gå ur kön för att ta mig samman. Det är svårt att förklara för folk som inte jobbar på en myndighet vad det var som var så oerhört roligt med det (kanske är det inte ens roligt om man faktiskt jobbar på en myndighet, vad vet jag) men man måste nog ha varit i just den situationen och ha hört och sett min kollegas hela mimik när han sa det. Tja. Det var bara det jag ville med detta inlägg. Något för er sökrobotar att notera i intressehandboken. Slut på meddelandet.