2013-08-28

Historien om popcornpåsen.

Jag har gjort mig ännu en fiende.



En gång på den lokala lilla video/kiosken ville jag köpa en påse popcorn, detta ville jag betala med kort. Den äldre kvinnan bakom kassan utbrast inte så lite nedlåtande att det gick inte för sig varpå jag, om än i barska ordalag ehuru inte förolämpande, uttryckte mitt direkta missnöje över detta, då blev kvinnan mycket sur och insisterade på att jag skulle ställa tillbaka påsen med argumentet att hon inte kunde sälja den till mig eftersom hon då skulle förlora på det och sa att jag i sådana fall var tvungen att köpa något annat också, jag vägrade och sa att mig veterligen finns det i Svea rike ingen lag som säger att jag inte får köpa en påse popcorn med kort och om hon nu inte ville bli utsatt för rånförsök som dessa; varför hade hon då popcorn till salu?



Jag fick köpa påsen.



Sedan den dagen, varje gång jag kommer, bevärdigar hon mig inte med så mycket som en blick och ansiktet är ytterst surt, som om hon just bitit i någonting mycket beskt och hon kallar mig "DAMEN" när hon väl tilltalar mig.



Är jag konstig som tycker att detta är roligt? Så fort jag kommer in anlägger jag ett extra stort leende och ropar "Hej!" som vore hon min bästa väninna och när hon inte svarar fnissar jag till.