2013-08-14

bissart

Får ni också konstiga impulser i bland? Som till exempel när ni ska vattna era blommor på jobbet och ni går mot ert rum med en kanna med vatten i handen och så plötsligt så får ni en impuls, en tanke om att "tänk om jag bara skulle stolpa rakt in på min kollegas rum och hälla det här vattnet över henne" eller som till exempel när ni jobbar i ett postrum där det finns en sån där pappersklyvare som liknar typ en giljotin och så får ni en impuls: "tänk om jag skulle stoppa armen där och trycka till" och det känns som om ni kommer att göra det även fast ni vet att ni inte kommer att göra det, om ni förstår hur jag menar? Eller är det jag som är sinnessjuk... En gång läste jag i någon veteskapstidning som handlade om teorin om multipla universa och att det i sådana fall i teorin existerar flera tusentals eller miljontals jag i dessa tusentals, miljontals universa och att på något sätt som jag inte förstod så överförs den där impulsen man får till något av de andra universumen där man faktiskt utför handlingen. Nej, jag läste det inte i en ding-ding värld, det var typ Vetenskapens värld eller så kanske det var någon dokumentär på TV men anyway; i något annat universum finns det nu alltså en Anna som har hällt en kanna vatten över sin kollega och en annan Anna (höhö) som har huggit av sig armen i en pappersklyvare. Bisarra tanke...