2013-08-16

Ett inlägg om... egentligen ingenting.

I dag fyller min mamma och Madonna år! Eh... vad Madonna har med saken att göra? No sè! Är det bara jag som tycker att hon ser konstig ut i sina kindknotsimplantat? Det ser ut som någon annan. Men vad rör det mig?

Jag tror inte att hon bryr sig om min åsikt ej heller har hon vetskap om min existens ej heller bekommer mig detta men jag tänker i bland på sådana megastora superstjärnor, jag tänker för det första att de är så stora och kända att de för den stora massan ter sig som om de vore seriefigurer eller icke-levande fantasier eller som någon avlägsen gudinna/gud som bor någonstans ovan molnen vid Olympus och som inte lever i den vanliga dödliga världen och det är konstigt att föreställa sig att det inte förhåller sig så, att de är precis lika mänskliga som vem som helst, de pruttar, kissar, blöder, hostar, skrattar, blir rädda, är svartsjuka, olyckliga, svettas och sover, precis som oss.

För det andra tänker jag på hur de gör för att inte bli sinnessjuka eller narkomaner under det stora guden-på-olympus-tryck de lever i, hur gör de för att balansera denna drömlika värld av galna proportioner med den där ordinära världen där man kan få urinvägsinfektion?