2012-11-11

Provocerad

Uppdatering på FB av min friska brors sambo: "Fan vad jag är snygg och mina vänner också!".
Min kommentar: "Det var en underdrift, du är vacker!"
Hennes kompis eller whatevers kommentar på min: "Det ena utesluter inte det andra ;)"

Jag blev provocerad av det och min första impuls var att svara: "Suck!" eller "Det skrev jag heller inte, jag nedlåter mig inte till ordklyveri" eller "Wow..." men innan jag tryckte ned tangenterna tänkte jag "vänta lite nu Anna, så där skulle den gamla du reagera, starta en storm i ett vattenglas över en skitsak, visst är det galet irriterande med sådana besserwissers men jag menar... ORKA! Right? Den bästa reaktionen är ibland bara tystnad".

Så jag skriver inget även fast jag vill, för mina erfarenheter har lärt mig att välja mina strider, även fast det kliar i fingrarna efter att verbalt få täppa till den där människans självgodhet.

Men men, det är väl detta som kallas för mognad antar jag.