2012-11-10

Kvinnor som hatar kvinnor

Angående att kvinnor hatar kvinnor, att kvinnor är de som oftast diskriminerar andra kvinnor, att kvinnor talar illa om andra kvinnor, att tjejer sriker "hora" och "fitta" till andra tjejer på skolgården, mobbar andra tjejer på nätet, sprider rykten, viskar om slampor, töntar, äckel, att tjejer och kvinnor känner sig hotade av andra tjejer och kvinnor på grund av sin egen dåliga självkänsla eller vad det nu är som gör att en kvinna inte kan glädjas åt och stötta en annan kvinnas framgång och skönhet; det är fördjävligt. Ni skjuter ju er själva i foten. Så infantilt!

Jag är ingen perfekt gudasänd varelse utan fel och brister, även jag känner mig stundtals hotad av andra kvinnor men varje gång det sker stannar jag upp och ställer mig själv frågan: är jag sur på den här kvinnan för att hon är en elak, avskyvärd och dålig människa eller för att jag känner mig hotad och underlägsen hennes intelligens och skönhet? Svaret är 99 gånger av 100 att jag känner mig hotad. Att jag känner mig hotad är mitt eget problem och inte den andra kvinnans, det handlar om min egen dåliga självkänsla och inte om att den andra kvinnan skulle vara en hora. Således säger jag till mig själv; ok, du känner dig som ett fult troll i hennes närvaro men det stämmer inte och du får under inga omständigheter hata den här tjejen för det för då går du emot alla dina principer och kommer i slutändan bara att hata dig själv.

Så. Sluta med det där tjejer! Sluta hata varandra för ni förstör bara för er själva och ert hat leder oundvikligen till ännu mer självförakt och dålig självkänsla, vilket kvinnoförtryckande män applåderar gladeligen till.

Att stoppa kvinnoförtrycket startar inuti var och en av oss genom att först och främst sluta förtrycka oss själva och i andra hand sluta förtrycka våra medsystrar.

Är ni med?