2014-01-14

Men verkligen?

Alltså... jag undrar i mitt stilla sinne om de verkligen, alltså verkligen förstår vad de ger sig in i? Att kolonisera en främmande planet är inte att jämföra med att kolonisera en nyupptäckt kontinent på planeten jorden. För det första är hela uppdraget livsfarligt. För det andra innebär det en otroligt stor psykologisk stress att leva återstoden av sitt liv instängd i en liten plastbubbla på en främmande planet utan möjlighet till återvändo. Jag hoppas att de utsedda kommer att få pröva att sitta isolerade i små plastbubblor här på jorden först, innan avfärd, kanske i ett år eller så, jag vill minnas att jag läste om ett sådant experiment vilket gick åt fanders då personer i gruppen började intrigera mot varandra och hela den sociala strukturen föll samman, hittar dock ingen länk till det just nu.